donderdag 4 december 2014

MusterMixer #1: Mooka-Rixty


Diana Schreur CZT#12
Vandaag stuitte ik op deze nieuwe europese challenge. De challenge heet Muster Mixer, hetgeen betekend Patroon-mixer. De bedoeling is dat je 2 patroontjes mix met elkaar. Op de site wordt dit goed uitgelegd aan de hand van voorbeelden. En de 1e challenge bestaat uit de patronen Mooka en Rixty die je met elkaar mag gaan mixen. Een leuke challenge, die niet eenvoudig is, maar je wel creatief aan het werk zet. Ik heb besloten om deze in mijn CZT-journal te maken. En heb 2 tiles overgetrokken in mijn journal, en in de 1e tile heb ik Mooka getekend, waarbij de uiteinden overgaan in Rixty. Bovendien heb ik de verschillende mooia's met elkaar verbonden via de rixty topjes. De ontstane vlakjes heb ik opgevuld met wat gestreepte patroontjes en Tipple, een aura toegevoegd en TaDa... klaar. Bij de 2e tile heb ik rixty een beetje omgevormd tot blaadjes in plaats van driehoekjes, en wat losse rixty stengeltjes toegevoegd. Niet helemaal geworden zoals ik in gedachten had, maar het is wat het is, en de totale blz. is toch een mooi geheel geworden.

Diana Schreur CZT#12Today I found a brand new Zentangle Challenge. It is an european challenge, and it is called Muster Mixer. It is German, and it means Pattern Mixer. The challenge is to mix two patterns together into a new one. On the site the rules are explained very well. It is a funny challenge, not easy, but your creative brain has to work hard to find some nice solutions. I made the challenge in my CZT-journal book. I traced 2 tiles on one page, and did in the first tile a Mooka with Rixty endings. And I connected the Mookas through the Rixty endings. The little spaces I filled with Tipple and striped patterns. In the second tile I did a large Mooka, and transformed the Rixty on the Mooka stems into leaves. It became not exactly how I wanted it, so I made some Rixty pieces between the spaces. I like my page and want to show it to you. 
Diana Schreur CZT#12

6 opmerkingen:

  1. I really like your "tiles"! The tangles together balance nicely and so do your tiles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè, dat wij als zentangle verslaafden meteen zien als er iets nieuws op de markt is, hahaha. Ik had er wel uit opgemaakt dat dit eigenlijk een duotangle was en durfde niet goed andere patroontjes te gebruiken.
    Jouw beide tiles zijn weer prachtig en elegant door de rondingen en bij de 2 e tile door de bladvorm van Rixty. Mooi👍😄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Those are beautiful! Good job!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very beautiful, I especially like the teardrop shaped Rixty.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuke challenge hé Diana. Je hebt ze mooi gecombineerd Rixty en Mooka. Zo verschillend ook, knap.

    BeantwoordenVerwijderen