maandag 8 januari 2018

Zenuari Dag 6 en 7

Zenuari dag 6: Blind string.

Diana Schreur CZT12De bedoeling is om met de ogen dicht een string te tekenen, en deze vervolgens te tanglen (uiteraard met de ogen open). Ik heb hiervoor een 3Z tile overgetrokken in mijn schetsboekje en vervolgens een string eroverheen getekend. Toen ik mijn ogen opendeed, schreeuwde de string voor het patroon Mooka, aldus geschiedde. 

Zenuari day 6: Blind String.

Draw you string with closed eyes and start tangling (of course with your eyes opened). I traced a 3Z-tile in my little sketchbook and drew a big string over it. Once opening my eyes I could only think of Mooka to go partially over my string. So Mooka became the starting tangle of this days challenge.   




Zenuari dag 7: De maat doet er toe.

De bedoeling was eigenlijk om met verschillende puntdiktes van de microns een tekening te maken. Echter dit had ik al op dag 3 gedaan voor lijnen met gewicht. Dus vandaag maar verschillende soorten pennen gebruikt, en uiteraard hebben deze ook verschillende diktes. Voor het zwart heb ik mijn vertrouwde micron 01 gebruikt en voor roze de glaze gelpen van sakura. Waar ik nog niet echt eerder mee heb getekend, en de roze stardust gel pen van sakura (lekker veel glitter). Bij de glaze pen blijft de inkt ook een beetje op het papier liggen, en als het droog is voelt het erg plastic-achtig aan. De kleur is schreeuwend neon. De stardust pen is zachter van kleur en meer mijn ding, met mooie glitters. Erg leuk om met verschillende soorten pennen een keer te spelen. 

Day 7: Size matters. 

Draw with different nibsizes was todays challenge. I did this already in day 3 to make weighted lines. Hence I took another look at todays challenge. I decided to draw with different kind of pens, and ofcours they have all different nib/line sizes, so I think it will be okay to do for day 7. I use my old favorite black micron 01 and added very pinkish neon color with the sakura glaze pen. I never have used this kind of pen before. The ink doesn't get into the paper but makes a layer on top of it as if there is a drop of fluid on the paper. It feels like plastic. The other pink I added was the stardus gelpen. I love those because of the glitters in the color. It was funny to draw with these different pens in one drawing. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten