donderdag 11 januari 2018

Zenuari dag 8 t/m 11

Diana Schreur CZT#12Dag 8: Reticula en Fragmenten

Gebruik een reticulum en fragmenten luidde de opdracht voor dag 8. Ik dacht laat ik eens wat anders doen dan een regulier reticula en ik tekende een aantal vierkanten volgens de Fibonaci reeks. Tekende vervolgens de spiraal in de vierkanten om deze te transformeren naar Phicops.

Day 8: Reticula and Fragments

Use a reticulum and fragments in your drawing. I was thinking about my reticulum, and didn't want to do a regular reticulum. So I came up with drawing a reticula with squares building it like the Fibonaci order. Drew the spiral within the squares, and filled every square with Phicops. 


Diana Schreur CZT#12Dag 9: Glas in Lood

Laat je inspireren door het design van glas in lood ramen. Gebruik de prachtige kleuren die je vaak in kerken ziet, en voeg hier tangles aan toe. Op een of andere manier moest ik bij deze opdracht direct denken aan mandala's. Heb dan ook een halve cirkel getekend, en hierin mijn ontwerp gemaakt. Een beetje handettering erbij en klaar!

Day 9: Stained Glass

Be inspired by stained glass. Use bright colors to shine through your window. For some reason I thought about Mandalas right away. I drew half a circle and designed my stained glass, colored with derwent ink pencils, a little bit of hand lettering and another day of the Zenuari challenge is finished.

Diana Schreur CZT#12Dag 10: Nooit eerder gebruikte tangles.

Alweer zo'n leuke opdracht. Ga op zoek naar patroontjes die je nog niet eerder gebruikt hebt. Ik ben naar tanglepaterns.com gegaan en heb daar naar de laatst toegevoegde patroontjes gekeken. Heb uiteindelijk gekozen voor Counterpoint van Milde Weiss en PS23 van Susan Pundt. En uit het boek van Maria Vennekens heb ik Amer gekozen, omdat ik dol ben op patroontjes met een weef-effect.

Day 10: Never used before tangles. 

A great way to explore new tangles. I looked to the last new patterns on tangle patterns.com and choose counterpoint from Milde Weiss and  PS23 from Susan Pundt. Looking through my entangle books I found a great tangle named Amer from Maria Vennekens, just because I love woven tangles. 
  Diana Schreur CZT#12Dag 11: Organisch en strakke lijnen, een perfect duo.

Combineer organische patroontjes met patroontjes met rechte lijnen. Hiermee kan ik echt uren experimenteren. I hou ontzettend van organische patronen, die je dan ook veelvuldig terugvindt in mijn werk. Dat was dus niet zo moeilijk. Het gebruiken van een patroon met rechte lijnen was wat moeilijker, omdat ik niet thuis was, en geen gebruik kon maken van het opzoeken van patroontjes. Ik heb Pookroot en pookleaf  en een heel klein beetje Joki gecombineerd met Hybrid en W2.

Day 11: Organic tangles in combination with straight line tangles: a perfect duet!

Drawing organic tangles.... no problem to me, I love them. The patterns with the straight lines a bit challenging. I wasn't at home, and couldn't look up some, so I kept it simple to combine pookroot/pookleaf and a small joke, together with hybrid and W2.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten