zondag 9 december 2012

Maak je eigen snowflake template ZD 35

De zendala dare 35 is een geweldige dare. Erin heeft eerst uit de doeken gedaan hoe je je eigen zendala template kunt maken, uitgaande van de snowflake techniek. Een techniek die iedereen ooit wel eens in zijn kinderjaren heeft gedaan. Een papiertje verschillende keren opvouwen, knipjes maken in de vouwlijnen, openvouwen en voila, een prachtig patroontje is ontstaan.

Door dit patroon op een ronde cirkel te legen, en over te trekken ontstaat een basis patroon voor je zendala. Uiteraard kun je dan nog wat lijnen aanbrengen om de template aan te passen naar je eigen inzicht.

Zie hier mijn gevouwen papier,  en de gemaakte inknipjes, de uitgevouwen snowflake die hieruit is ontstaan, en de template die ik gemaakt heb uitgaande van de snowflake.


The Zendala Dare # 35 is a great dare. Thank you for that Erin. You explained how to make your own snowflake zendala template. Its a technique everyone has done as a child. Folding a paper, make some incisions, unfold it and ready is your very own snowflake zendala template. Just lay it on your paper and draw with a pencil over the edges. Of course you can still add some lines or leave some away to adjust your template. In the image above you can see how I did my incissions, my open folded paper, en the template I made out of it. 

Een mooie template vond ik, maar toch hou ik meer van rondere vormen, en op het moment dat ik begin te tanglen begin ik toch weer de vorm van de template aan te passen aan de rondere vormen die ik zo graag maak. Toch vond ik het hartstikke leuk om eens een eigen template te maken. Zie hier onder mijn resultaat. 


I had a lot of fun making this template. And I was anxious to start tangling it. But as always I even did start to change my own template, because I do love to make round spaces instead of squary ones. So This is the result after tangling my very own snowflake template. 


13 opmerkingen:

  1. Hoi Diane, wat een mooie heb jij gemaakt, ik vind hem prachtig geworden. Leuke opdracht. Ik heb er veel plezier aan gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Love what you did with your snowflake! It turned out just beautiful. Never thought to change the squares to round shapes. It sure changes how the snowflake looks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love your snowflake and the finished zendala is gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Really like the template/snowflake you created. The Zendala is so flowing and the shading is great. Looks like it should be a decorative carving that old masters would put on a cabinet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Really beautiful! So graceful and elegant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Errrg mooi deze!
    Wat een geweldige resutaten krijgt iedereen hiermee.
    En ik worstel maar verder......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Diane, het is een hele frivole ( ik bedoel een vrolijk vrouwelijk) zendala geworden. Lekker losjes en vrouwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This is really stunning, so much to look at.

    BeantwoordenVerwijderen