zondag 23 december 2012

Zendala Dare # 37

Scallops, Pais, Tripoli in Spirals, Ziner
Met de zendala van deze week heb ik behoorlijk wat moeten stoeien. Ik kon maar niet de juiste flow krijgen De 1e die ik probeerde was echt helemaal niks, dus als snel aan een 2e begonnen. Halverwege vond ik ook die maar niks. We gingen gisterenavond bij vrienden op bezoek, dus maar even gelaten voor wat het was. Toen ik vanochtend benden kwam lag de tekening nog op tafel, en ik zag er toch wel wat in, maar ik had al in mijn hoofd gezet dat ook deze het niet zou worden. Dus maar weer een nieuw blad en de zendala overtrekken. Vervolgens maar weer eens naar de ruimten zitten staren, en nog steeds wist ik niet waar ik moest beginnen. Ik besloot toch maar nummer 2 verder af te maken, en gelukkig dat ik dat gedaan heb, want ik vind hem toch erg mooi geworden. Ook heb ik weer een klein beetje kleur gebruikt met mijn prisma kleurpotloden. Wat ik wel nog geprobeerd heb is om de kleuren nog beter met elkaar te laten overvloeien door met babyolie en de doezelaar de kleuren in elkaar te laten overvloeien. Dat vind ik zelf erg goed gelukt, al moet je wel uitkijken dat je niet teveel olie aan de doezelaar doet.
Ben benieuwd of jullie ook zo'n probleem hebben gehad met het vinden van het juiste ritme, tangle enz.

Ik wens jullie allemaal alvast hele fijne kerstdagen !!

With this zendala I had a lot of trouble. I just couldn't get the right flow . The first one I tried, was absolutely bad, so I started a second one. Even that one I didn't like very much. So I stopped. We went to friends last night to drink a glass of wine, and just had some fun talking about all the things we have done in 2012. This morning when I came down, I saw the zendala and thought it wasn't so bad at all. But I already planned to make a las new one. But even when I had the frame I just stared at it and didn't know what to do. So I took the second one, and started tangling where I stopped yesterday. Lucky me, suddenly I just knew what to do, and it went so easy. I finished it in half an hour. I use some color in this one too. Because I wanted the colors to be deep and warm I tried a technique I saw on internet. I did some babyoil on my paper stumper and blended the colors. I'm very satisfied about the result so...
I'm curious about your proces flow of this zendala, if you had so much trouble as I by finding the right flow and tangles.

I wish all of you a Merry, merry Christmas and thanks for stopping by....



11 opmerkingen:

  1. Nou Diana, ik vind hem erg mooi geworden en ik vind het knap dat je er toch altijd je eigen vorm aan geeft. ik herken het oorspronkelijke sjabloon niet meer!ook durf jij vaak buiten de cirkel te gaan. Mooi geworden.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The color looks really nice. You may have felt that the flow was not there but it seems to have come together beautifully. I have had the same experience with a number of zendalas. Really think that have to wait until is all done before you make a decision about it.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I think this tile is gorgeous! I do know what you mean about struggling with this template though.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na het stoeien met deze zendala (ik had er ook veel moeite mee, hoewel ik hem in 1e instantie heel leuk vond) is het toch erg goed gelukt, Diana.
    Dat met die olie zal ik ook eens gaan proberen. Dank voor de tip.
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love the way you drew this Dare! Also think the red color adds a lot of drama to it. Great job!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind m erg mooi geworden .
    Ik ben nog steeds aan knutselen met mn aqua' s maar kleurpotloden met baby olie ga ik ook zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is Prachtig geworden Diana!
    Ik gebruik soms citroenolie van de Hema (klein flesje voor je nagelriemen) om mee te doezelen, en dat lijkt wat minder vet te zijn dan babyolie.

    BeantwoordenVerwijderen